با توجه به طراحی هندسی محور هراز ( وجود شیب – قوس- ترانشه – دره و پرتگاه ) و عرض کم و حجم بالای ترافیک و تردد وسایط نقلیه سنگین در طول زیادی از محور حرکت وسایط نقلیه بصورت سری و قطاری انجام می پذیرد درصورتی که وسایط نقلیه سبک و تندرو تحمل صف طویل ترافیک را نداشته اقدام به سبقت غیرمجاز نموده و در نتیجه حوادث ناگوار زیادی به وقوع پیوسته که منجر به بروز خسارات جانی و مالی زیادی می گردد.
مهندس عبدالحسین بیگدلی مدیر کل راه و ترابری استان با اشاره به این مطلب اعلام نمود:
اداره کل راه و ترابری استان برای حل این معضل در مناطقی که امکان تعریض بوده درطول 8 کیلومتر ( با عرض 6 متر) از تقاطع عبور لاسم تا امامزاده هاشم اقدام به احداث باند سبقت نموده است.
مدیر کل راه و ترابری استان با بیان اثرات مثبت اجرای این طرح خاطرنشان ساخت این پروژه با اعتباری معادل ده میلیارد ریال آغاز که انشاءاله تا پایان سال جاری با تلاش مجموعه همکاران به بهره برداری خواهد رسید.
با اجرای این پروژه انتظار میرود شاهد کاهش ترافیک – روانی عبورو مرور- افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باشیم.