روابط عمومی اداره کل راه و ترابری مازندران

اخبار , گزارشات و اطلاعیه های اداره کل راه و ترابری استان مازندان

روابط عمومی اداره کل راه و ترابری مازندران

اخبار , گزارشات و اطلاعیه های اداره کل راه و ترابری استان مازندان

کمربندی بهشهر مورد بهره برداری قرار گرفت

 

به گزارش روابط عمو می اداره کل راه و ترابری استان مازندران کمربندی بهشهر با حضور استاندار ،معاونت عمرانی استانداری ،نماینده ولی فقیه در استان ، نمایندگان مردم در مجلس خبرگان ،نماینده مردم بهشهر –نکاء و گلوگا در مجلس شورای اسلامی ، مدیر کل راه و ترابری استان ، فرماندار بهشهر و جمعی از مسئولین استانی مورد بهر برداری قرار گرفت.               

مهندس بیگدلی مدیر کل راه و ترابری استان در مورد این پروژه گفت :  پروژه کمربندی بهشهر به طول 8/700  کیلومتر در قالب قرار داد عملیات باقیمانده بزرگراه ساری – بهشهر در سال 85 آماده بهره برداری بوده که بعلت تغییراتی در طرح میدانها و نصب علائم در حال حاضر مورد بهره برداری قرار می گیرد در قسمت ورودی کمربندی بهشهر یک دستگاه پل با دو دهانه 15 متری و رمپ و لوپهای لازم طراحی و اجراء گردیده است.

 

عرض سواره رو (آسفالت) 60/23 متر 

 عرض شانه ها در هر طرف : 1 متر  

عرض جزیره وسط : 80/2 متر

 

مدیر کل راه و ترابری در ادامه افزود : در طول راه دو دستگاه پل هر کدام با دهانه 13 متر جهت عبور راه آهن ساخته شده است در کنار پلهای راه آهن 2 مورد زیرگذر 6 متری وجود دارد در انتهای مسیر یک عدد زیرگذر 6 متری و یک عدد زیرگذر 4 متری پیش بینی شده است همچنین در طول مسیر حدود 50 عدد آبرو با المان عرض 2 متری وجود دارد زیرسازی باراکفیل انجام شده و روسازی شامل مصالح دانه بندی با تراکم لازم و بیس و آسفالت طبق مشخصات فنی اجراء شده است.با احداث این طرح ترافیک درون شهری بهشهر بهبود یافته و کلیه وسائل نقلیه از سمت غرب به شرق و بالعکس در حرکت بوده و نیازی به ورود به شهر بهشهر نخواهند داشت.

 

انتخاب مسیر طرح در شمال جاده باعث گردیده نسبت به سمت جنوب از ارزیابی کمتر و راندمان کاری بیشتری برخوردار باشند و از ارزیابی واحدهای مسکونی و اداری که عمدتاً در جنوب جاده وجود دارند و سمت دامنه کوه می باشند خودداری شده است.

در ضمن با توجه به گسترش شهر و اطراف آن نسبت به زمان مطالعه و اجراء از طرف وزارت راه و ترابری ، بررسی تقاطع های غیر همسطح در میادین واقع در کیلومتر 700+42 و 160+44 به مهندسین مشاور ابلاغ و در دست اقدام می باشد.

به طور کلی طرح کمربندی بهشهر بصورت همسطح بوده و جهت تبادل ترافیک در ورودی و خروجی تقاطع های غیر همسطح و همچنین جهت عبور راه آهن توسط 2 دستگاه پل زیرگذر مشکل تقاطع های مذکور نیز به نحو احسن حل شده است.

برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال هزینه گردید.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد