روابط عمومی اداره کل راه و ترابری مازندران

اخبار , گزارشات و اطلاعیه های اداره کل راه و ترابری استان مازندان

روابط عمومی اداره کل راه و ترابری مازندران

اخبار , گزارشات و اطلاعیه های اداره کل راه و ترابری استان مازندان

اقدامات اداره کل راه و ترابری در ایام نوروز

 

مهندس عبدالحسین بیگدلی مدیر کل راه و ترابری استان مازندران گفت : " بنا به اهمیت سلامت سفر مسافرین نوروزی و تأکیدات مقا م عالی وزارت مبنی بر انجام اقدامات لازم جهت کاهش آمار حوادث و تلفات جاده ای این اداره کل اقدامات بشرح ذیل با بهره گیری از امکانات امانی و پیمانی جهت برآورده نمودن این مهم انجام داده که منجر به کاهش تصادفات جاده ای و پائین آمدن آمار تلفات گردید.

 

اقدامات پیشگیرانه قبل از تعطیلات نوروزی

 

1-  تکمیل و نصب علائم ایمنی مورد نیاز جاده های شریانی و پرترافیک استان به تعداد حداقل 000/30 عدد و با هزینه ای بالغ بر 000/000/100/5  ریال

2-  خط کشی گرم و سرد جاده های اصلی و فرعی و جاده کناره که در دست ساخت است مجموعا" به طول 1450 کیلومتر و هزینه ای بالغ بر 000/000/000/12 ریال ( دوازده میلیارد ریال )

3-  نصب گاردریل و تفکیک باندهای حرکت جاده های تعریض شده بطول 24 کیلومتر ( در دو طرف جمعا" 48 کیلومتر ) با هزینه بالغ بر 000/000/000/10 ریال ( ده میلیارد ریال )

4-  رفع نواقص روشنائی جاده های استان که در اثر سرقت های مکرر بخش اعظم آن دچار خاموشی گردیده بود با هزینه ای بالغ بر 000/000/000/2 ریال ( دو میلیارد ریال )

5-     پاکسازی حریم راهها از زباله و نخاله های ساختمانی

6-     شستشوی علائم منصوبه به جهت کثرت بارندگی در دفعات متعدد

7-     تهیه و نصب بازتاب ( چشم گربه ای ) در مناطق مسکونی

 مدیر کل راه و ترابری استان در ادامه افزود :  این اداره کل همچون سنوات گذشته در ایام نوروز بمنظور خدمات رسانی به مسافرین و هموطنان گرامی در سطح راههای حوزه استحفاظی استان از تاریخ 25/12/85 لغایت 20/1/86 با حضور 505 نفر از مسئولین و پرسنل زحمت کش (راهدار) و تعداد 93 دستگاه ماشین آلات سنگین و 67 دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین و 44 دستگاه ماشین آلات سبک در ستاد و ده اداره شهرستان در طول راههای استان بصورت کشیک شبانه روزی فعالیت داشتند و در طول ایام بطور مستمر نسبت به گشت زنی ، پاکسازی و شستشو و نصب علائم ، لکه گیری و رفع چاله بوجود آمده ، جمع آوری لاشه حیوانات ، پاکسازی حریم ، ریزش برداری ، نمک پاشی و برف روبی و ... اقدام گردیدمهندس بیگدلی در ادامه افزود : با توجه به نامساعد بدون اوضاع جوی و بارش برف و یخبندان و بروز حوادث غیر مترقبه مانند و ریزش سنگ و کوه در محورهای ساری – کیاسر ، فیروزکوه ، گلندرود ، بلده ، کندوان فعالیت پرسنل دو چندان گردیدو در ایام نوروز اقداماتی به شرح ذیل صورت پذیرفت:

1-  برف روبی و نمک پاشی در گردنه های برفگیر راههای اصلی : هراز ، کندوان ، فیروزکوه و ساری – کیاسر بیش از یکصد کیلومتر به عرض 10 متر و ضخامت متوسط 15 سانتی متر و در 15 مرحله برف روبی و حدود 300 تن نمک پاشی گردیده است .

2-  ریزش کوه در دهانه ورودی تونل دوگل محور فیروزکوه حدود 3500 متر مکعب و پاکسازی توسط ماشین آلات راهداری در مدت کمتر از 10 ساعت .

3-  ریزش کوه و گل و لای در محور ساری – کیاسر حدود 700 متر مکعب در نقاط مختلف و پاکسازی توسط ماشین آلات راهداری صورت گرفته است .

4-  ریرش کوه در محور گلندرود ، بلده ، سیاه سنگ حدود 500 متر مکعب و پاکسازی توسط ماشین آلات راهداری صوت گرفته است

5-  ریزش کوه و سنگهای بزرگ در محور کندوان حدود 6000 متر مکعب که سنگها ابتدا انفجار و سپس توسط ماشین آلات راهداری بارگیری و به خارج از محور انتقال شده اند که عملیات ریزش برداری و پاکسازی محور انجام پذیرفت  .

 

 

مسدود بودن محور هراز و کندوان تا اطلاع ثانوی

          به گزارش روابط عمو می اداره کل راه و ترابری استان مازندران با توجه به ریزش کوه در منطقه هزار چم واقع در محور کندوان این محور تا اطلاع ثانوی مسدود می باشد . عوامل راهداری به کمک پلیس راه  در حال ریزش برداری منطقه می باشند که به محض بازگشایی به اطلاع مردم شریف خواهد رسید  لذا به کلیه رانندگان وسائط نقلیه که قصد تردد از محور فوق را دارند توصیه می شود با رعایت نکات ایمنی از  دیگر محور های ارتباطی استان تردد نمایند .ضمنا دیگر راههای ارتباطی حوزه استحفاظی باز و تردد در آن به طور روان جریان دارد. مرکز اطلاعات راههای استان با 2 شماره تلفن 2222320 و تلفن گویای 141 به طور شبانه روزی پاسخگوی سوالات شما عزیزان می باشد.

 

مسدود بودن محور کندوان تا اطلاع ثانوی

          به گزارش روابط عمو می اداره کل راه و ترابری استان مازندران با توجه به ریزش کوه در منطقه هزار چم واقع در محور کندوان این محور تا اطلاع ثانوی مسدود می باشد . عوامل راهداری به کمک پلیس راه  در حال ریزش برداری منطقه می باشند که به محض بازگشایی به اطلاع مردم شریف خواهد رسید  لذا به کلیه رانندگان وسائط نقلیه که قصد تردد از محور فوق را دارند توصیه می شود با رعایت نکات ایمنی از  دیگر محور های ارتباطی استان تردد نمایند .