روابط عمومی اداره کل راه و ترابری مازندران

اخبار , گزارشات و اطلاعیه های اداره کل راه و ترابری استان مازندان

روابط عمومی اداره کل راه و ترابری مازندران

اخبار , گزارشات و اطلاعیه های اداره کل راه و ترابری استان مازندان

ادامه اجرای عملیات لق گیری محور هراز و بسته بودن محور

به گزارش روابط عمو می اداره کل راه و ترابری استان مازندران انجام به منظور ادامه اجرای عملیات لق گیری و رها سازی سنگهای معلق  محور هرازحد فاصل رودهن به سمت آمل منطقه پیچ شیطان این محــور از شنبه تا سه شنبه مورخ  29/2/86 لغایت 1/3/86 بین ساعات 6 صبح الی 19بعد از ظهر و روز چهار شنبه مورخ 2/3/86 بین ساعات 6 صبح الی 12 ظهر مسدود می باشد لذا به کلیه رانندگان وسائط نقلیه که قصد عبور و مرور  از محور هراز را دارند توصیه می شود با رعایت نکات ایمنی در بین ساعات یاد شده  از محور فیروزکوه تردد نمایند ضمنا"مرکز اطلاعات راههای استان با 2 شماره تلفن 2222320-  0151و تلفن گویای 141 به طور شبانه روزی پاسخگوی سوالات شما عزیزان می باشد.

حضور استاندار در جلسه شورای اداری اداره کل راه و ترابری مازندران

جلسه شورای اداری اداره کل راه و ترابری استان مازندران به منظور بررسی و تبادل نظر جهت  تسریع و اتمام پروژه های سال 85 و 86  با توجه به حجم سنگین اعتبارات ابلاغی از محل اعتباری با حضور مهندس شفقت استاندار، مهندس قهرمانی معاون عمرانی استانداری ،‌مهندس بیگدلی مدیرکل راه وترابری استان و معاونین و کلیه مسئولین اداره کل راه وترابری ،
مهندس پور محمد رئیس ستاد حوادث و سوانح غیر مترقبه استان ، مهندس دابود مدیرکل دفتر فنی استانداری ،
مهندس رستمی رئیس دفتر امور مناطق محروم استانداری ، مهندس اژدری دبیر شورای ترافیک استان ، مهندس حجازی شهردار ساری، و خبرنگاران رأس ساعت 13 روز سه شنبه 18/2/86 در سالن اجتماعات اداره کل راه وترابری استان
 تشکیل گردید.

دراین جلسه ابتدا مهندس بیگدلی مدیر کل راه و ترابری استان ضمن خیر مقدم به کلیه مدعوین گفت: استان مازندران به لحاظ واقع شدن درمسیر کریدور شمال به جنوب جهانی و همچنین شبکه های مهم کشور و با توجه به قطب گردشگری فرهنگی ، کشاورزی نقش بسیار حساس را در مقوله راه دارد واین اداره کل در راستای مسئولیت و نگهداری از سرمایه های ملی استان به منظور ایمنی عبور ومرور جهت کاهش سوانح جاده ای بر عهده دارد.

مدیر کل راه وترابری استان  در ادامه گفت  : اعتبارات سال 85 در مجموع 636 میلیارد ریال می باشدکه از این رقم 296 میلیارد ریال جزء اعتبارات راه روستایی ، 223 میلیارد ریال اعتبارات ملی و استانی جهت بهسازی و راهسازی ، 16 میلیارد ریال  اعتبارات ملی و استانی ، جهت پروژه های  راهداری دارد. از آنجائیکه نگهداری جاده ها بسیار حائز اهمیت می باشد و همچنین با توجه به شعار سال ، تحت عنوان جاده های ایمن ، این اداره کل با کمبود اعتبارات راهداری مواجه می باشد.

 مهندس بیگدلی برافزایش اعتبارات بهسازی و نگهداری راههای اصلی و فرعی تأکید داشتند و در مورد تعداد پروژه های راه روستایی افزودند: تعداد پروژه ها در راه روستایی زیاد و رقم اعتباری آن نسبت به تعداد پروژه ها کم می باشد که خود این مسئله مشکلاتی را برای اداره کل به وجود آورده است.

مدیرکل راه وترابری در ادامه جلسه گفت:  این اداره کل به جزء‌ طرحهای ملی و نگهداری از راههای استان در سال 86
پروژه های شاخصی را به شرح ذیل که تمام سعی و تلاشمان بر این است که ان شاء ا... تا پایان سال 86 به نتیجه برسانیم:

1-    احداث بزرگراه محور ساری –  جویبار که درسال 86 قریب 10 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی گردید.

2-  احداث بزرگراه ساری- خزرآباد که نیاز به 30 میلیارد ریال اعتبار دارد که با توجه به تمهیدات صورت گرفته انشاءا... در پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

3-  مطالعه واحداث بزرگراه محور هراز که در سال گذشته 15 میلیارد اعتبار داشت که از این محل مطالعه فاز اول با گرفتن مشاور آغاز گردید و در سال 86 نیز عملیات اجرائی پروژه آغاز خواهد شد.

4-    کنارگذر شمالی ساری : که با پیمانکار جدید با شدت ، عملیات اجرائی آن ادامه خواهد یافت.

مهندس ابوطالب شفقت استاندار مازندران نیز طی سخنانی گفت: نقش راه در توسعه مناطق بسیار مهم و حساس می باشد زیرا بر اثر ایجاد یک جاده سیمای کل منطقه دگرگون می گردد و ساختار اقتصاد نوینی در منطقه پدیدار خواهد شدواگر به هردلیلی در منطقه راه ارتباطی وجود نداشته باشد گام اول توسعه را نخواهیم داشت ما در استان مازندران مدعی هستیم که بسیاری از گردشگران به استان سفر می کنند و معتقدیم که سفرشان باید با آرامش باشد ودر این مقوله، راه اهمیت بسزایی دارد راههای استان مازندران جزء راههای ملی محسوب می شوند چون از سراسر ایران از این جاده ها استفاده می کنند و با داشتن راه مناسب می توانیم صنعتگران و سرمایه گذاران  خارج از استان را جذب نمائیم.

استاندار مازندران نبود مصالح مورد نیاز جهت پروژه ها و کارخانه آسفالت را در سطح استان یکی از مهمترین مشکلات مازندران عنوان داشتند.

  مهندس شفقت در ادامه بر تسریع در تکمیل و تعریض و چهار خطه نمودن محورهای قائمشهر – کیاکلا،  آمل – بابل و محور کناره ... اشاره نمودند و برآن تأکید داشتند و از رؤسای ادارات شهرستانهای راه وترابری خواستار افزایش 15 درصدی ضریب بهره وری شدند و افزودند. نهضت راهسازی در سال جدید باید ایجاد گردد.

در این جلسه  استاندار مازندران عملکرد پایان سال  85 اداره کل راه وترابری را مطلوب ارزیابی کرد وتسریع دراجرایی شدن مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان تاکید داشتند./ع 19/2/86

مسدود بودن محور هراز از شنبه تا چهارشنبه

به گزارش روابط عمو می اداره کل راه و ترابری استان مازندران انجام به منظور اجرای عملیات لق گیری و رها سازی سنگهای معلق  محور هراز  حد فاصل رودهن به سمت آمل منطقه پیچ شیطان این محــور از شنبه تا سه شنبه مورخ  22/2/86 لغایت 25/۲/86 بین ساعات 6 صبح الی 19بعد از ظهر و روز چهار شنبه مورخ 26/2/86 بین ساعات 6 صبح الی 12 ظهر مسدود می باشد لذا به کلیه رانندگان وسائط نقلیه که قصد عبور و مرور  از محور هراز را دارند توصیه می شود با رعایت نکات ایمنی در بین ساعات یاد شده  از محور فیروزکوه تردد نمایند ضمنا"مرکز اطلاعات راههای استان با 2 شماره تلفن 2222320-  0151و تلفن گویای 141 به طور شبانه روزی پاسخگوی سوالات شما عزیزان می باشد.