روابط عمومی اداره کل راه و ترابری مازندران

اخبار , گزارشات و اطلاعیه های اداره کل راه و ترابری استان مازندان

روابط عمومی اداره کل راه و ترابری مازندران

اخبار , گزارشات و اطلاعیه های اداره کل راه و ترابری استان مازندان

آمادگی کامل اداره کل جهت خدمت رسانی به مسافران نوروزی

    نگهداری و ایمن سازی محورهای استان از عمده ترین وظایف راه وترابری استان محسوب می گردد. این مطب را مهندس عبدالحسین بیگدلی مدیرکل راه وترابری اعلام داشتند و در ادامه افزودند: استان مازندران به لحاظ واقع شدن در مسیر کریدور شمال – جنوب جهانی معروف به نستراک (nostrack) و همچنین وجود  شبکه های مهم کشور و با توجه به قطب های گردشگری، فرهنگی و کشاورزی هر ساله شاهد عزیمت و حضور حجم وسیعی از مسافران و مهمانان در مناسبتهای مختلف و تعطیلات فصلی به استان هستیم که  این موضوع وظیفه ما را  در انجام وظایف محوله حساستر می کند.ادره کل راه و ترابری استان مازندران در راستای ایمن سازی محورهای استان و به منظور بالابردن ضریب ایمنی با نصب 14571 علائم مسیر نما و جناغی و فلش آبی و همچنین  با خط کشی بیش از 1000 کیلومتر راههای استان(378 کیلومتر رنگ گرم و 668 کیلومتر رنگ سرد  ) اعزام 33  اکیپ با 183 دستگاه ماشین آلات و با حدود 500 نفر از پرسنل راهداری از تاریخ اول دیماه سالجاری که تا 15 فرودین 86 در محورهای حوزه استحفاظی با امدادرسانی حراست از جاده های استان به خصوص در محورهای صعب العبور و کوهستانی آمادگی کامل را جهت پذیرایی از مهمانان نوروزی دارد . وی در ادامه افزود استان مازندران با داشتن حدودا" 300 کیلومتر روشنایی مقام دوم را در راههای کشور دارد و این مسئله میزان ایمنی راههای استان را بالاتر می برد .

مدیر کل راه و ترابری همچنین از روکش آسفالت راههای استان خبر داد و گفت : این اداره کل در راستای مسئولیت نگهداری و صیانت از سرمایه های ملی نسبت به روکش آسفالت محورهای اصلی و فرعی و آسفالت راههای روستایی اقدام نمود.

  ضمناً مرکز اطلاعات راههای استان با شماره تلفن 2222320-0151 و تلفن گویای 141 به طور شبانه روزی پاسخگوی سئوالات مردم و مسافرین محترم میباشد.

تمهیدات اداره کل راه و ترابری در آغاز سال نو

 

اداره کل راه و ترابری استان مازندران ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز خجسته باستانی به منظور رفاه حال مسافران عزیز اقداماتی به شرح ذیل را در نظر دارد :

1-  آمادگی کامل ادارات راه و ترابری شهرستانهای بهشهر – ساری – سواد کوه – بابل – آمل – هراز – محمود آباد – نوشهر – تنکابن – رامسر و همچنین کلیه راهدارخانه های حوزه استحفاظی در محورهای کوهستانی و برفگیر با کلیه امکانات آماده انجام وظایف راهداری و ارائه خدمات به مسافرین نوروزی می باشند.

ضمناً یک دستگاه خودروی سبک در تمامی ادارات ذکر شده به صورت شبانه روزی به منظور امداد رسانی به مسافرین در راههای اصلی در حال گشت زنی و آماده ارائه خدمات می باشند.

2-  اعزام 36 اکیپ راهداری از تاریخ اول دیماه سالجاری که تا 15 فرودین 86 در محورهای حوزه استحفاظی همراه با ماشین آلات و تجهیزات راهداری و امدادرسانی جاده ای مستقر خواهند بود.

3-  هماهنگی با شرکت امداد خودرو جهت امداد رسانی و رفع نقص با هدف رفاه مسافرین نوروزی در جاده های استان

4-  به منظور حفظ محیط زیست و پاکیزه نگهداشتن معابر عمومی به ویژه حریم راههای اصلی تیم های ویژه پاکسازی و زیبا سازی طبیعت و حریم راهها نسبت به جمع آوری زباله و نخاله اقدام خواهند نمود ، بدینوسیله از کلیه ساکنین و حاشیه نشینان و استفاده کنندگان از راههای سراسر استان و مسافرین محترم تقاضا دارد ضمن همکاری با مامورین راهداری از ریختن هر گونه زباله و نخاله در حوالی جاده خودداری نمایند.

ضمناً تلفن 2222320-0151 و تلفن گویای 141 اطلاعات راههای استان به طور شبانه روزی پاسخگوی سئوالات مردم و مسافرین محترم میباشد.

 

محور هراز -کندوان -فیروزکوه بازگشایی شد

 

          

          به گزارش روابط عمو می اداره کل راه و ترابری استان مازندران محورهای کندوان ،هراز و فیروزکوه که به دلیل بارش شدید برف و کولاک و عدم دید کافی  مسدود اعلام گردیده بود با تلاش بی وقفه و شبانه روزی عوامل راهداری و پلیس راه در مورخ 7/12/85  بازگشایی گردید با توجه به کوهستانی بودن مناطق و احتمال ریزش مجدد به کلیه رانندگان عزیز که قصد عبور و مرور از این محورهارا دارند توصیه می گردد ضمن رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن زنجیر چرخ با احتیاط بیشترتردد نمایند. ضمنا  مرکز اطلاعات راههای استان با 2 شماره تلفن 2222320 و تلفن گویای 141 به طور شبانه روزی پاسخگوی سوالات شما عزیزان می باشد.