محور آمل- تهران ( تقاطع امامزاده عبداله ) به دلیل واقع شدن زیارتگاه امامزاده عبداله و استقرار واحدهای صنعتی – آموزش درمانی و رفاهی همواره از ترافیک بسیار سنگینی برخوردار بوده که بسیاری اوقات ترافیک محور کناره حدفاصل نور- چمستان را به محور هراز هدایت نموده که این سهم بالای ترافیک به شکل همسطح باعث ایجاد تصادفات مکرر در تقاطع ها می گردد.
مهندس عبدالحسین بیگدلی مدیر کل راه و ترابری مازندران با اشاره به این مطلب یادآورشد این اداره کل بمنظور حفظ ایمنی و تسهیل در تردد وکاهش بارترافیکی و درنهایت جلوگیری از بروز تصادفات و تلفات ناشی از آن طرح تقاطع روگذر در سه راهی امامزاده عبداله را در دست اجرا دارد.
مدیرکل راه و ترابری استان هزینه کامل اجرای این پروژه را حدود 15 میلیارد ریال اعلام و ادامه داد این پروژه از بهمن 83 شروع شده با ایجاد رمپ های ورود خروج و لوپهای رفت و برگشت طراحی گردیده است. اکنون با بیش از 50% پیشرفت فیزیکی همراه است.
مهندس بیگدلی با اشاره به اثرات مثبت اجرای این طرح اظهار امیدواری کرد درصورت تأمین مصالح مورد نیاز انشاءاله با برنامه زمانبندی شده تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرارگیرد.امید می رود با اجرای این طرح گره های ترافیکی از بین رفته و شاهد روانی عبور و مرور ، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باشیم.
محور ساری – خزرآباد به دلیل واقع شدن روستاهای متعدد در این مسیر مراکز و مؤسسات آموزش عالی و همچنین اتصال به دریا و برخورداری از مواهب طبیعی و گردشگری از جمله راههای پرتردد و حادثه خیز استان می باشد.
در این راستا اداره کل راه و ترابری استان به منظور تأمین ایمنی و تسهیل در تردد و در نهایت جلوگیری از بروز تصادفات طرح تعریض و چهار بانده نمودن محور ساری – خزرآباد را در دست اجرا دارد.
عبدالحسین بیگدلی مدیرکل راه و ترابری استان با اعلام این خبر افزود : عملیات تعریض با انتخاب پیمانکار در قطعات مختلف در حال انجام می باشد که تاکنون از انتهای بلوار تا کیلومتر 200/2 کلیه عملیات اجرائی و آسفالت آن به پایان رسیده و مورد بهره برداری موقت قرار گرفته است از کیلومتر 200/2 تا 100/4 تنها بیس و آسفالت آن باقیمانده و از کیلومتر 100/4 تا دانشگاه علوم پزشکی ( کیلومتر 5/6) نیز خاکبرداری و خاکریزی آن به پایان رسیده است.
مدیرکل راه و ترابری در ادامه خاطرنشان ساخت:
از دانشگاه علوم پزشکی تا کیلومتر 200/9 باند رفت کلیه عملیات آن انجام و آسفالت شده است و باند برگشت نیز عملیات خاکبرداری و خاکریزی آن صورت گرفته است.
این پروژه که از سال 84 شروع شده امید میرود با توجه به اعتبارات قابل توجهی که بدنبال پیگیریهای مستمر این اداره کل برای این پروژه منظور شده است با شتاب بیشتری پیگیری و با انجام روشنایی – تفکیک باندها و خط کشی و نصب علائم انشاءا... تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
مهندس بیگدلی اعتبار لازم برای اجرای کامل این طرح را 50 میلیارد ریال اعلام کرد.
مدیرکل راه وترابری در خاتمه اظهار امیدواری کرد با انجام اقدامات ایمنی و پیشگیرانه از سوی این اداره کل و رعایت قوانین ومقررات از سوی شهروندان و هم استانیهای عزیز شاهد ارتقاء ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن درسطح راههای استان باشیم.
مدیرکل راه و ترابری مازندران از آغاز بهسازی و ایمن سازی 4 کیلومتر از محور هراز از پل سیاه بیشه تا دوراهی بلده خبر داد.
عبدالحسین بیگدلی گفت: برای اجرای این طرح 50 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است . وی با بیان اینکه از 110 کیلومتر محور هراز در حوزه استحفاظی اداره کل راه و ترابری مازندران تاکنون 20 کیلومتر آن تعریض و بهسازی شده است افزود: تعریض و 4 بانده کردن محور هراز باید در ردیف اعتبارات ویژه قرارگیرد و یا از محل اعتبارهای متفرقه اختصاص یابد.
مدیرکل راه و ترابری مازندران ابراز امیدواری کرد با در نظر گرفتن و تصویب 4 خطه کردن محور هراز در سفر استانی هیأت دولت به مازندران اجرای این طرح ملی با تخصیص به موقع اعتبارات شتاب بیشتری بگیرد.