مهندس اسفندیار عشوری مدیر کل راه و ترابری استان مازندران طی گفتگویی اعلام کرد : استان مازندران به لحاظ واقع شدن در مسیر استانهای گلستان و خراسان و وجود بنادر امیرآباد و نوشهر و همچنین موقعیتهای گردشگری وضعیت موجود راههای اصلی و فرعی کشش بار ترافیکی بیش از حد ظرفیت محورها را ندارد لذا این اداره کل با پیگیریهای بعمل آمده به منظور ارتقاء سطح کیفی راههای موجود از اصلی به چهارخطه و از فرعی به اصلی و چهارخطه و احداث کمربندی و ایمن سازی محورهای اصلی و فرعی از جمله برقراری روشنائی محورهای اصلی ، تقاطع غیرهمسطح ، دوربرگردان ، تقاطع فرعی به اصلی گامهای مؤثری برداشته که اهم اقدامات انجام شده آن در طول چند سال اخیر عبارتند از :
1-1- احداث کمربندی رامسر به طول 2 کیلومتر
2-1- احداث کمربندی نور به طول 2 کیلومتر
3-1- تعریض محور ساری – خزرآباد به طول 3 کیلومتر
4-1- تعریض پلهای محور ساری – جویبار از محل اعتبارات استانی
5-1- تعریض محور شهید صالحی بابل به طول 9 کیلومتر
6-1- تعریض محور زرگرمحله – دریاکنار بابل به طول 5 کیلومتر
7-1- تعریض محور بابل – گنج افروز به طول 5 کیلومتر
8-1- بهسازی کمربندی شمالی ساری به طول 4 کیلومتر
9-1- چهارخطه و ایجاد باند سبقت در محور فیروزکوه از قائمشهر به سوادکوه بطول 57 کیلومتر
10-1- تعریض در بخشهائی از محور هراز ایجاد باند سبقت به طول 2/16 کیلومتر
11-1- احداث و بهسازی دوربرگردانهای محور اصلی 11 مورد
12-1- ایجاد روشنائی محورهای اصلی و مواصلاتی به طول 240 کیلومتر
13-1- نصب گاردریل در محورهای اصلی و مواصلاتی 228 کیلومتر
14-1- احداث تقاطع غیرهمسطح 1 مورد
15-1- ساماندهی تقاطع فرعی به اصلی 94 مورد
16-1- بهسازی راههای روستائی به طول 300 کیلومتر در سال 1384
17-1- زیرسازی و آسفالت 135 کیلومتر از راههای فرعی در سال 1384
18-1- ایمن سازی کلیه محورهای اصلی ومواصلاتی ازقبیل علائم،خط کشی،چراغ چشمک زن،نصب علائم وتجهیزات ایمنی و...
1-2- احداث بزرگراه کنارگذر جنوبی قائمشهر با اعتبار ابلاغی 10000 میلیون ریال سال 85 از طریق وزارت متبوعه
2-2 احداث راه اصلی قزوین – الموت – تنکابن با اعتبار ابلاغی 10000 میلیون ریال سال 85 از طریق وزارت متبوعه
3-2 بهسازی محور هراز با اعتبار ابلاغی 20000 میلیون ریال سال 85 از طریق وزارت متبوعه
4-2 بهسازی راههای روستائی بطول 65/571 کیلومتر درسال 85 و پیش بینی1454 کیلومترطی سالهای 86 لغایت 88
5-2 بهسازی 1/187 کیلومتر از راههای فرعی در سال 85 و پیش بینی 305 کیلومتر طی سالهای 86 لغایت 88
اشاره نمود .